In school

Ja nu har jag modellerat lite mer på kängurun. Har gjort svansen bakbenen och kroppen...
Här är den, som ni ser till vänster i bilden skulpterar man med rutnätet. Jag använder mig av en bild som den ska efterlikna som man lägger som bakgrunds bild.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Istället för att göra allt med Editable Poly så borde du lägga på en "Edit Poly"-modifier för varje separat steg du gör, på så sätt är det enklare att gå tillbaka och rätta till misstag

2010-10-13 @ 12:56:56
Postat av: Lissy

kan du inte skriva några uppgifter alls eller fattar inte vad du menar?

2010-10-13 @ 13:00:48
URL: http://beautysweetlove.blogg.se/
Postat av: Felizia

Vilket program använder du ? :))

2010-10-13 @ 13:11:14
Postat av: Anonym

Du har inte arbetat med 3Ds så länge va? Modifiers är det första man lär sej, typ. I samma lista som Symmetry finns så finns även Edit Poly, vilket är samma sak som att konvertera hela meshen till Editable Poly.

2010-10-13 @ 13:18:39
Postat av: Lissy

nej jag har inte jobbat länge, började typ förra månaden.



Och den är i edit polly läge som du säkert fattar vet jag då vad det är.. och mellan vilka steg ska jag lägga på en moodifier

2010-10-13 @ 13:21:34
URL: http://beautysweetlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det gör du som du känner bäst själv, själv skulle jag lägga på en ny för varje detaljrik del, som till exempel om du vill försöka göra om någon kroppsdel. Istället för att det blir permanent så kan du bara ta bort modifiern så är det tillbaka där innan du la till den. Tänk dej att det är ungefär som att arbeta med lager i Photoshop.

Jag säger inte att du måste göra så, det är bara en rekommendation eftersom jag själv varit i skiten med att en ändring gick åt skogen.

2010-10-13 @ 13:26:55
Postat av: Lissy

ah tack så mycket för rådet :) jobbar du med 3D?

2010-10-13 @ 13:35:56
URL: http://beautysweetlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0